Theo toert in Turnhout

Op 14 maart 2017, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid

Europa kreunt onder een ongeziene migratiecrisis. Meer dan één miljoen asielzoekers kwamen vorig jaar naar Europa. Zowat 45.000 onder hen trokken naar dit land. Hoe gaan we daarmee om? Wat kan Europa doen om het tij te keren?

Deze vragen werden uitgebreid toegelicht en beantwoord tijdens de uiteenzetting van Theo Franken over zijn asiel- en migratiebeleid in de Kuub in Turnhout. N-VA Turnhout verwelkomde ons en tal van andere bezoekers om deel te nemen aan deze gespreksavond. Theo Francken lichtte zeer duidelijk zijn missie toe op een aantal domeinen zoals terreur, terugkeerbeleid, vluchtelingencrisis, dubbele nationaliteit, .. Hij lichtte zijn beslissingen toe met de nodige argumenten, maar gaf ons ook inzicht in de tegenargumenten van andere partijen en belangengroepen. Verder gaf hij ook de nodige achtergrond informatie om bepaalde sitauties en zeer actuele zaken op een correcte manier te begrijpen en te interpreteren. Het vragenkwartiertje bood ook voor de aanwezige lokale besturen een kans om een aantal lokale zaken af te toetsen en na te vragen. Kortom, het was een zeer informatieve avond waar iedereen iets kon opsteken. Bedankt Theo!