Minister Demir voorziet €10.000 voor LED-verlichting in Oud-Turnhout

Op 27 november 2019, over deze onderwerpen: energiebeleid

Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme Zuhal Demir (N-VA) maakt 10.085,25 euro vrij voor de 'verledding' van bestaande openbare verlichting in Oud-Turnhout. De uitdagingen op vlak van klimaat en energie zijn groot. Als Oud-Turnhout moeten we ons steentje daaraan bijdragen. Dat onze N-VA-minister mee geld op tafel legt, komt onze inwoners ten goede.

“Als we de energietransitie willen realiseren, moeten de bevolking, ondernemingen en de overheid de handen in elkaar slaan. Als Vlaamse regering geven we lokale projecten met draagvlak bij de bevolking een duwtje in de rug.”, zegt Vlaams minister voor Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme Zuhal Demir.

Via de campagne ‘overal stroomversnellers’ van de Vlaamse overheid kon Oud-Turnhout energie-investeringsprojecten indienen die konden worden uitgevoerd in de Oud-Turnhout. Via een online platform werden burgers vervolgens opgeroepen om te stemmen op hun favoriete project. Zodra minstens één procent van de inwoners van de gemeente een stem had uitgebracht op een project, kon de gemeente aanspraak maken op subsidies.